Produkten har blivit tillagd i varukorgen
Svenska Suomi Norsk Dansk

1. Allmänt

2. Avtal och beställning

3. Priser och Order

4. Kampanjer och Erbjudanden

5. Leverans och Transport

6. Ångerrätt

7. Garanti och Reklamation

8. Prisgaranti

9. Force Major

10. Ändringar i villkoren

11. Tillämplig lag och tvist 

 

 


 

1. Allmänt

För att kunna beställa på webbplatsen måste kunden vara 18 år eller äldre. Enligt svensk lag accepterar KidsDreamStore inte kreditköp för personer under 18 år.
KidsDreamStore förbehåller sig rätten i enskilda fall att vägra eller ändra en kunds beställning (till exempel om kunden har lämnat felaktig personlig information och / eller har betalningsanmärkningar).

KidsDreamStore förbehåller sig rätten att avsluta försäljningen såväl som bild- och skrivfel på webbplatsen, såsom fel i produktbeskrivningen eller teknisk specifikation, felaktiga priser och prisjusteringar (såsom prisändringar från leverantörens valutaförändringar) eller felaktig information om en artikel finns i lager. KidsDreamStore förbehåller sig rätten att korrigera sådana fel och att när som helst ändra eller uppdatera informationen. Om ett felaktigt pris anges för en artikel som kunden har beställt kommer KidsDreamStore naturligtvis att meddela kunden om detta och vänta på kundens godkännande av det korrigerade priset innan KidsDreamStore fortsätter med beställningen. All bildinformation på webbplatsen är endast för illustrativa ändamål. Sådana illustrationer kan inte garanteras återspegla antalet objekt kunden får eller exakta utseendefunktioner eller ursprung för objektet.

Webbplatsen och allt innehåll på den ägs av KidsDreamStore eller dess licensgivare.
Informationen skyddas bland annat av immateriella rättigheter och marknadslagstiftning.
Detta innebär att varumärken, företagsnamn, produktnamn, bilder och grafisk designlayouter samt information om produkttjänster och annat innehåll inte får kopieras eller användas utan skriftligt tillstånd från KidsDreamStore.

2. Avtal och Beställning

Ett köpeavtal ingås endast när KidsDreamStore har bekräftat kundens beställning och kunden har fått en orderbekräftelse från KidsDreamStore via e-post. KidsDreamStore uppmuntrar kunden att spara denna orderbekräftelse för eventuella kontakter med KidsDreamStores kundtjänst.
Kunden kan dra tillbaka sin beställning tills den bekräftas av KidsDreamStore. Om beställningen återkallas kommer KidsDreamStore att återbetala alla betalningar som gjorts av kunden eller dess debet- eller kreditkortsföretag angående beställningen.
För att göra ett köp via webbplatsen måste kunden acceptera villkoren. Genom att acceptera villkoren åtar sig kunden att följa villkoren i sin helhet och accepterar att han har läst informationen om personuppgifter och samtyckt till användning av personuppgifter och cookies i enlighet med KidsDreamStore sekretesspolicy.

Personuppgifter

När kunden utför en beställning ombeds kunden att lämna viss personlig information. Kunden bekräftar att informationen som kunden fyller i är korrekt och fullständig och ansvarar för felaktig information.
Information om KidsDreamStores behandling av personuppgifter finns i KidsDreamStore sekretesspolicy.

3. Priser och Order

Vid beställning via webbplatsen gäller de priser som anges på webbplatsen. Priserna anges i svenska kronor och inkluderar moms. Priserna inkluderar inte betalnings- och fraktavgifter som anges separat.
Kunden kan betala på det sätt som anges på webbplatsen. KidsDreamStore har rätt att debitera kunden redan i samband med beställningen, såvida inte fakturabetalning eller annan liknande betalningsmetod väljs av kunden och godkänts av KidsDreamStore.
I händelse av fakturabetaling eller delbetalning kan KidsDreamStore eller dess dotterbolag lämna in en kreditrapport. I ett sådant fall får du information om detta.
KidsDreamStore i samarbete med Klarna förbehåller sig rätten att inte alltid erbjuda alla betalningsmetoder eller ändra betalningsmetoder om det Kunden valde av någon anledning inte fungerar vid köpet.
Observera att eventuella begränsningar för betalningsalternativ listas på webbplatsen.

Klarna Checkout

Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer, Klarna eller en av Klarnas partner är den som hanterar betalningstransaktionen, medan det faktiska köpet av produkten eller tjänsten sker direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor måste därför riktas till butiken. Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan erbjudas via Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura är standardbetalningsalternativet.

Klarna Faktura

När du betalar via Klarna-faktura handlar du säkert och enkelt. Du behöver aldrig lämna ut dina kortuppgifter och alltid betala när du har fått dina varor.

  • Betalningsperiod - alltid 14 dagar
  • Du behöver aldrig lämna kortinformation
  • Alltid 14 dagars ångerrätt enligt lagen om distansförsäljning och hemförsäljning *
  • Ladda ner dina fakturor från klarna.se
  • Möjlighet till delbetalning

4. Kampanjer och Erbjudanden

KidsDreamStore kan då och då erbjuda kampanjer på sajten som kan ha mer gynnsamma villkor än de som anges i dessa villkor, t.ex. beträffande betalning eller utökad ångerrätt.

Dessa gynnsammare villkor gäller så länge kampanjen är aktiv och för de specifika artiklarna som anges av KidsDreamStore i samband med kampanjen.

KidsDreamStore förbehåller sig rätten att återkalla sådana kampanjer när som helst. Vid avslutande eller återkallande av en kampanj gäller dessa villkor utan ändringar.

Erbjudanden på specifika artiklar på webbplatsen är giltiga under en begränsad period och så länge lagret varar.

5. Leverans och Transport

Varor i lager levereras vanligtvis inom det antal arbetsdagar som anges på webbplatsen. Om inte annat särskilt avtalats (t.ex. i samband med bokning av artiklar som inte finns i lager), sker leveransen inom 30 arbetsdagar från det att KidsDreamStore bekräftar beställningen skriftligen genom orderbekräftelsen. Vid leveransförseningar meddelar KidsDreamStore dig om detta och fortsätter att övervaka beställningen. Om inte annat särskilt avtalats och en leverans tar mer än 30 arbetsdagar och detta inte beror på dig som kund, har du rätt att avbryta köpet.

Paket

Leverans av beställda varor sker hos Postnord. Leverans till leveransplats (49 kr). Leveransen anländer till din närmaste Postnord-leveransplats, ett SMS kommer att skickas till dig med information om var du kan hämta ditt paket.
Paket måste lösas in, kunden måste göra det inom den tid som anges i meddelandet. Paket måste normalt hämtas personligen med ett giltigt identifikations- och ordernummer.
Om kunden inte hämtar paketet inom fjorton (14) dagar kommer det att returneras till KidsDreamStore. Om detta händer har KidsDreamStore rätt att debitera kunden en avgift på 250 kr för kostnader som kan hänföras till KidsDreamStore administration, frakt, returfrakt och hantering. Ofördelade paket omfattas inte av ångerrätten.

Hemleverans

Hemleverans med Postnord (129 SEK).

Leverans till tomtgränsen om du bor i en villa eller upp till porten om du bor i en lägenhet. Leverans sker på helger varje veckodag. Postnord kommer att kontakta dig för att boka en leverans. På de flesta platser kan du välja leverans dag eller kväll, men på vissa platser kan du bara få paketet levererat under dagen, andra på kvällen.
För att kontrollera vad som gäller där du bor kan du kontakta Postnord på https://www.postnord.se/kundservice

Fri Frakt 

KidsDreamStore erbjuder gratis frakt när kunden gör en beställning på 999 kr eller mer. KidsDreamStore erbjuder det billigaste fraktalternativet.

Transportskador

Om en produkt skadas eller förloras under transport, är vi ansvariga. I händelse av retur till oss är du som kund ansvarig för varorna.
Om produkten är skadad eller om du saknar produkter i din beställning vid leveransen, måste detta rapporteras omedelbart (max. Inom 7 dagar) till KidsDreamStores kundtjänst så att vi kan klaga på skadorna på vår speditör inom 1-3 dagar. Detta gäller både synliga och dolda skador, och därför är det viktigt att du packar upp och kontrollerar att produkten är felfri så snart som möjligt efter mottagandet. Kom alltid ihåg att spara förpackningen så att klagomålet kan hanteras korrekt.

Click and Collect – Hämta i butik

Hämta ditt paket i vårt lager i Malmö. Adress: Blidögatan 38, 211 24 Malmö. Meddelande kommer att skickas till din angivna e-postadress när din beställning är klar för hämtning. Du har 7 dagar på dig att hämta din leverans.
Vid hämtning i butiken måste ordernumret eller orderbekräftelsen presenteras och ett giltigt ID-dokument måste presenteras. Vid budgivning måste både budgivarens och kundens identifiering presenteras.
Om kunden inte hämtar paketet i butik har KidsDreamStore rätt att debitera kunden en avgift på 175 kronor. Avbrutna beställningar efter att en beställning är giltig debiteras och ingår inte som ångerrätt.
Om du väljer att returnera föremål som du har valt att hämta i butiken, måste returneringen göras personligen av kunden i butiken. Om kunden inte samlar in sin beställning debiteras kunden en avgift på 175 kronor.

6. Ångerrätt

I samband med en beställning av vara för vilken ångerrätt inte gäller får Du tydlig information om detta. Om en vara har förseglats får Du inte bryta förseglingen om Du vill kunna utöva din ångerrätt. Rätten att ångra sig upphör alltså när Du bryter förseglingen

Vid köp av varor på Webbplatsen gäller alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning.
Detta innebär att Kunden har rätt att ångra sitt köp genom att meddela KidsDreamStore detta inom 14 dagar från det att Kunden eller Kundens ombud tagit emot den beställda varan (ångerfristen).

Ångerrätten gäller inte för följande typer av varor:

  • Varor som har tillverkats enligt Kundens anvisningar eller som på annat sätt har fått en tydlig personlig prägel.
  • Varor med bruten försegling som inte kan återlämnas på grund av hälso- eller hygienskäl (exempelvis: munspel, ballonger, underkläder, badkläder, kosmetiska produkter).
  • Om en vara har förseglats får Kunden inte bryta förseglingen om denne vill kunna utöva sin ångerrätt. Rätten att ångra sig upphör alltså när Kunden bryter förseglingen. Med försegling avses även teknisk plombering (exempelvis serienummer).

Om Kunden vill ångra köpet ska Kunden innan 14 dagar löpt ut skicka ett klart och tydligt meddelande till KidsDreamStore på det sätt som anges här.
Kunden ska ange sitt namn sin adress och annan relevant information t.ex. ordernummer fakturanummer och namn på varan i meddelandet.
Om ovan alternativ på meddelande inte vill användas av Kunden kan Kunden använda den standardblankett för utövande av ångerrätt som Konsumentverket tagit fram (se www.konsumentverket.se).

Vid utövande av ångerrätten betalar Kunden returfrakten och ansvarar för varans skick efter det att Kunden har mottagit varan samt under returfrakten.
Varan ska skickas i retur inom 14 dagar räknat från det datum meddelande om utövande av ångerrätt lämnades till KidsDreamStore.
Varan ska skickas väl emballerad i fint skick och i originalkartong.
Returer ska göras till KidsDreamStore enligt de metoder och anvisningar som anges via kontaktformuläret. 

När Kunden ångrar sitt köp betalar KidsDreamStore tillbaka det belopp som Kunden betalat för varan. Gäller ej leveranskostnad och för eventuella tillkommande leveranskostnader till följd av att Kunden valt något annat leveranssätt.
På det belopp som ska återbetalas har KidsDreamStore rätt att dra av en summa motsvarande varans värdeminskning jämfört med varans ursprungliga värde om och i den mån sådan värdeminskning beror på att Kunden har hanterat varan i större utsträckning än vad som är nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion.

KidsDreamStore betalar snarast tillbaka beloppet dock senast inom 14 dagar från och med det datum KidsDreamStore tog emot Kundens meddelande om utövande av ångerrätten.
KidsDreamStore får dock vänta med återbetalningen tills KidsDreamStore tagit emot varan eller Kunden har visat att varan har skickats tillbaka t.ex. genom ett inlämningskvitto.
Återbetalningen kommer att ske till Kunden via det betalningsalternativ som Kunden valde förutsatt att inte annat överenskommits eller att det finns hinder för sådan återbetalning.

Bytesrätt:

Byte  erbjuds i 7 dagar efter att du har mottagit paketet. Du kan antingen returnera varan till ett självkostnadspris eller kontakta oss via info@kidsdreamstore.se så skickar vi ut en frakt etikett med pris ifall du önskar det. 
Annars returnera produkten du vill byta, du får då pengar tillbaka när du lägger en ny order efter kontakt med oss.
Vid byte ska varan skickas i originalskick. Varan ska vara oanvänd och ha med originalförpackningar samt etiketter/taggar ska sitta fast på produkten.

365 dagars öppet köp – vid obruten förpackning

Som kund hos KidsDreamStore får du 365 dagars öppet köp på produkter som du inte brutit förpackningen på. Förpackningen får inte vara skadad eller förstörd på något sätt - Om produkten inte har en särskild förpackning och skickadet i lös i ett paket ska samtliga märken, klisterlappar, etiketter etc sitta kvar på produkten.Produkten ska returneras i helt oförändrat skick och får inte vara använd.

7. Garanti och reklamation

Vissa av KidsDreamStore varor kan omfattas av garanti. Information om eventuell garantitid och särskilda garantivillkor för respektive vara finns på Webbplatsen eller i dessa Villkor.
Garanti för varor täcker endast ursprungliga fabrikationsfel och därmed inte fel som uppstår vid eller efter en egen förändring av varans funktion och utseende såsom ombyggnation uppgradering eller annan konfigurering av varan. Kundens orderbekräftelse gäller som garantibevis.
Reklamationsrätten täcker varor som är felaktiga enligt gällande konsumentskyddslagstiftning. Kund som önskar göra gällande fel i beställd vara ska kontakta KidsDreamStore så snart som möjligt efter att felet upptäckts via de kontaktuppgifter som anges på Webbplatsen.
Reklamationer som görs inom två månader från det att Kunden upptäckt felet anses alltid ha lämnats i rätt tid. Kunden har 2 års Garanti på varor inköpta på Webbplatsen.

Returinstruktioner

  1. Kontakta på vår kundtjänst via vår sida  eller e-mail och anmäl din retur.
  2. Du kan välja antingen att få en förbetald fraktsedel från oss för att returnera ditt paket, du debiteras för returfrakten om ditt reklamation inte godkännes.
  3. Packa din vara ordenligt, använd gärna den ursprungliga produktförpackningen samt ett skyddande transportmedel, likvärdigt det som skickades till dig.
  4. Returnera paketet!

När reklamerad vara returnerats och reklamationen godkänts kommer KidsDreamStore att kompensera Kunden i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning.
KidsDreamStore strävar efter att detta ska ske inom 30 dagar från det att KidsDreamStore mottagit reklamationen men det kan ta längre tid beroende på varans art.
KidsDreamStore förbehåller sig rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig enligt gällande konsumentskyddslagstiftning.
Vid reklamationer följer KidsDreamStore riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden. Mer information finns på www.konsumentverket.se

8. Prisgaranti

Handla med prisgaranti och ha råd med mer roligt med familjen! Vi arbetar aktivt för att du ska kunna handla till låga priser på KidsDreamStore. Om du hittar en produkt billigare i en annan butik, matchar vi givetvis priset.

Prisgaranti mot konkurrenter:

  • Prisgarantin gäller för produkter i onlinebutiker registrerade i Sverige.
  • Du kan ansöka om prisgaranti innan du har lagt din beställning.
  • Priset på produkten du jämför mot måste vara giltigt dagen du skickar in ansökningen eller inom 7 dagar efter datumet då du har genomfört ditt köp.

Krav på prisgaranti

Innan du ansöker om prisgaranti ber vi dig kontrollera så att produkten, priset och butiken uppfyller följande krav:

  • Priset (inklusive frakt, avgifter, moms och dylikt) ska vara lägre i den andra butiken än hos oss.
  • Vår produkt ska vara exakt likadan (märke, typ, modellår och specifikationer) som produkten i den butik du jämför med.
  • Produkten ska vara i lager hos butiken du jämför med. De måste kunna leverera produkten omedelbart när KidsDreamStore kontrollerar informationen.
  • Produkten ska vara ny och får inte ha använts som utställningsexemplar eller liknande.
  • Prisgarantin gäller inte vid konkursförsäljning, stängningar eller andra fall där du inte erbjuds garanti eller reklamationsrätt efter ditt köp.
  • Prisgarantin gäller inte med med butikens kampanjer, outletpriser eller personliga rabatter som man exempelvis får genom att vara medlem i en klubb eller grupp alternativt genom att agera på ett speciellt sätt på Facebook eller andra medier.
  • Prisgarantin gäller endast vid inköp av produkter för privat bruk, inte för återförsäljning. KidsDreamStore förbehåller sig rätten att begränsa prisgarantin till ett exemplar av varje produkt per kund.

Så får du prisgaranti

Kontakta vår kundtjänst via kontaktformuläret för att vi ska behandla din ansökan om prisgaranti. Innan du skickar meddelandet ber vi dig dubbelkolla så att alla krav är uppfyllda och att bifoga dokumentationen som ombeds nedan.

Dokumentation från alla onlinebutik:

  • Skärmdump som visar datum, produkt och pris.
  • Direktlänk till produkten från butiken där du har hittat den till ett billigare pris.
  • Beräkning av det totala priset (inklusive fraktkostnader, moms, avgifter med mera) som visar på att produkten totalt sett är billigare i butiken än hos oss.

Mellanskillnaden för produkten betalas till ditt konto inom 14 dagar från det att vi har mottagit och godkänt fallet för prisgaranti.

9. Force Majeure

KidsDreamStore ansvarar inte för förseningar orsakade av omständigheter som KidsDreamStore inte kunnat råda över såsom exempelvis allmän arbetskonflikt krig eldsvåda blixtnedslag terroristattack ändrad myndighetsbestämmelse tekniska problem fel i el-/tele-/dataförbindelser eller annan kommunikation samt fel eller försening i tjänster från underleverantör på grund av omständighet som här angivits. Dessa omständigheter ska utgöra befrielsegrund som medför befrielse från skadestånd och andra påföljder. Om någon sådan situation skulle uppstå informerar KidsDreamStore Kunden dels i början och dels i slutet av tiden för den aktuella situationen. Har omständigheten varat längre än två månader har både Kunden och KidsDreamStore rätt att häva köpet med omedelbar verkan.

10. Ändringar av Villkoren

KidsDreamStore förbehåller sig rätten att göra ändringar i dessa Villkor när som helst i tiden. Alla ändringar av dessa Villkor kommer att publiceras på Webbplatsen.
Ändringar gäller från det att Kunden har accepterat Villkoren (i samband med ett nytt köp eller vid besök på Webbplatsen) alternativt 30 dagar efter att KidsDreamStore har informerat Kunden om ändringarna.
KidsDreamStore rekommenderar dock att Kunden håller sig uppdaterad på Webbplatsen regelbundet för att bli varse om eventuella ändringar av Villkoren

11. Tillämplig lag och tvist

Tvister ska i första hand lösas i samförstånd efter diskussion med KidsDreamStore kundtjänst.

Om tvist ej kan lösas i samförstånd med KidsDreamStore kundtjänst, kan du som kund vända dig till ARN (Allmänna reklamationsnämnden) som du hittar mer information om på www.arn.se.
Du kan även lämna klagomål direkt online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, som du hittar via följande länk http://ec.europa.eu/consumers/odr.
Lämnar du in ett klagomål via denna plattform, vidarebefordras ditt ärende automatiskt till rätt nationellt ansvarigt tvistlösningsorgan. Detta tvistlösningsorgan tar sedan kontakt med oss och försöker lösa tvisten utan att blanda in domstol.
Vid eventuell tvist följer KidsDreamStore beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan. 

Produkter
Svenska Suomi Norsk Dansk